en bild

Kvalitetssamordnare till Praktikertjänst

Information om arbetsplatsen

Är du vårdutbildad med intresse och erfarenhet av ledningssystem och implementering? Ser du dig om efter en att få pröva något nytt och vill arbeta i ett ledande bolag inom tandvård och hälso- och sjukvård? Läs då vidare!

Praktikertjänst söker en kvalitetssamordnare till vårt kontor i Stockholm. Tjänsten är ett föräldravikariat som tillsätts i slutet av maj 2025. Idag är det två kvalitetssamordnare som utgår från södra respektive mellersta Sverige. 

Arbetsuppgifter

Rollen som kvalitetssamordnare är en viktig funktion för Praktikertjänsts kliniska verksamheter gällande systematiskt kvalitetsarbete. Den innefattar:

  • Stödja arbetet med ständiga förbättringar; sprida goda exempel och kunskap för en lärande organisation.
  • Vara verksamheternas stöd för att möjliggöra utveckling, utbildning och förbättring inom samtliga kvalitetsområden.
  • Följa upp det lokala kvalitetsarbetet.
  • Stötta våra verksamheters kvalitetsarbete på distans eller på plats. Resor i Sverige ingår därmed i tjänsten.

Du kommer att vara ett proaktivt stöd för våra verksamheter och en ambassadör för Praktikertjänst. Det är varierande administrativa arbetsuppgifter med många kontaktytor som bygger på förståelse för verksamheters unika ambitioner och behov. Allt för att kunna vara del i det stödjande arbetet med ständiga förbättringar samt sprida goda exempel och kunskap – med syfte att säkerställa en lärande organisation.

Kvalifikationer

  • Tandvårds- eller hälso- och sjukvårdsutbildning (krav).
  • Erfarenhet av att arbeta i ledningssystem (krav).
  • Goda kunskaper att arbeta digitalt (krav).
  • Erfarenhet av systematiskt patientsäkerhetsarbete inom hälso- och sjukvård (meriterande).
  • Utbildnings- eller annan pedagogisk erfarenhet (meriterande).

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Personliga egenskaper

  • Vara utåtriktad, ha god samarbetsförmåga och ha lätt för att bygga relationer.
  • Vara pedagogisk, nyfiken och gilla att arbeta både i team och självständigt.
  • Kunna förmedla vinsten av systematiskt arbete i ledningssystem i den kliniska vardagen.
  • Drivas av att se andra växa och utvecklas i sitt kvalitetsarbete.

Övrig information

Kontoret i centrala Stockholm är en hybrid arbetsplats. Tjänsten är ett föräldravikariat om 12 månader med ev. förlängning.

Har du frågor om uppdraget? Kontakta gärna Emilia Fröberg på emilia.froberg@ptj.se eller Marie Grunnesjö på marie.grunnesjo@ptj.se 

 


Tillbaka till Lediga tjänster

Övrig information

Anställningsform:
Tidsbegränsad anställning
Arbetstid per vecka:
Heltid (100%)
Tillträdesdatum:
information saknas
Sista ansökningsdag:
2025-01-31

Ansök

Ansök