en bild

Vi söker en Distriktssköterska till Eira Hälsocentral

Bild

Information om arbetsplatsen

Eira Hälsocentral är en väletablerad och stabil verksamhet med cirka 8700 listade patienter. Våra lokaler ligger i centrala Gävle.
Vi är ett sammansvetsat personalteam och stolta över vårt goda och nära samarbete, yrkesgrupperna emellan. Delaktighet och ett professionellt bemötande är viktigt för oss, både gentemot våra patienter och kollegor. Det kollegiala samarbetet, där nya tankar och idéer uppmuntras, gör att vi kan utveckla verksamheten till att bli ännu bättre!

 

Arbetsuppgifter

Som distriktssköterska hos oss kommer att ha sedvanliga arbetsuppgifter såsom telefonrådgivning (Tele Q), mottagningsarbete, och arbete i våra digitala plattformar. Även hembesök kan förekomma. Tjänsten innebär omväxlande arbetsuppgifter där möjligheten till kompetensutveckling är god.
 

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom öppen hälso- och sjukvård .  Du har förskrivningsrätt och får gärna ha tidigare erfarenhet från primärvården.
 

 

Personliga egenskaper

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och vårt teambaserade arbetssätt ställer krav på att du är flexibel, ansvarstagande och bra på att samarbeta. Det viktigaste för oss är att du är driven och full av ambition. Du är ansvarstagande, gör egna bedömningar och tycker om att fatta självständiga beslut.

Övrig information

Sysselsättningsgrad 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar alltid provanställning.

Varmt välkommen med din ansökan!
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2025-03-30.
Ansökan skickas till jessica.sandstrom@ptj.se
 
Du kan även kontakta oss på tel. 076-138 60 06
 
Välkommen att höra av dig!

 


Tillbaka till Lediga tjänster

Övrig information

Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Arbetstid per vecka:
Heltid (100)
Tillträdesdatum:
enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag:
2025-03-30

Kontakt

Jessica Sandström

Ansök

Ansök