Den 1 maj byter Vårdcentral Koppardalen namn till Praktikertjänst Koppardalens Vårdcentral

Vårdcentral Koppardalen på Polervägen 8 i Avesta byter den 1 maj namn till Praktikertjänst Koppardalens Vårdcentral. Bytet av vårdgivare innebär ingen större skillnad för mottagningens cirka 6 000 listade patienter.

I mitten av december 2021 aviserades att vårdföretaget Praktikertjänst tar över Vårdcentral Koppardalen och när övertaget nu genomförs byter mottagningen namn och logotyp.

- Patienterna kommer att känna igen sig och inga större förändringar är planerade. Vi byter namn och logotyp, men lokalerna, vårdutbudet och öppettiderna är desamma, säger Björn Jonasson, chef för Praktikertjänst Vård.

På sikt planeras för att verksamheten ska kunna att erbjuda listade patienter möjlighet till digitala vårdmöten via Mitt PTJ, en egenutvecklad digital vårdtjänst som fungerar som en förlängning av mottagningen. Tjänsten är öppen dygnet runt och patienterna kan när som helst påbörja ett ärende eller besök och få svar under mottagningens ordinarie öppettider.

- Genom Mitt PTJ har vi möjlighet att ge patienter en mer tillgänglig och mer sammanhållen vård där patienten snabbare ska få möta rätt vårdnivå, exempelvis läkare eller sjuksköterska. Dessutom slipper patienterna telefonkö och passa tider när vi ringer upp, säger Björn Jonasson.

Patienter som är listade på vårdcentralen behöver inte göra ett nytt val av vårdcentral. Här kan du besöka mottagningens webbplats.

För medverkan och ytterligare frågor, kontakta gärna:

Praktikertjänsts pressjour, tel: 010-128 36 66, e-post: press@ptj.se