Praktikertjänst deltar på Swedental

Den 17 till 19 november pågår Swedental i Stockholm. Det är Nordens största mötesplats för tandvården och den kanske bästa arenan för att diskutera tandvårdens möjligheter och utmaningar. Praktikertjänst är som vanligt på plats för att bland annat berätta om de karriärmöjligheter som finns i bolaget.

Praktikertjänst finns på plats under mässans alla dagar för att berätta mer om fördelarna med att arbeta i bolaget – både som delägare och medarbetare.

- Swedental är en viktig och naturlig mötesplats för oss där vi får möjlighet att träffa både nuvarande kollegor och framtida talanger inom tandvården i stort, säger Fredrik Ahlström, chef för affärsutveckling och rekrytering på Praktikertjänst, och fortsätter:

- Vi vill vara det naturliga valet för alla i tandvården som vill arbeta privat och i år sticker vi ut hakan lite och satsar extra på Swedental, exempelvis har vi mer än fördubblat utställningsytan samtidigt som vi också ökar antalet kollegor på plats. Såväl jag själv som övriga i koncernledningen kommer också att finnas på plats för att träffa såväl nyexaminerad som rutinerad tandvårdspersonal.

På mässan finns också möjlighet att lyssna på tandläkare Anders Jonsson som medverkar vid tre tillfällen – ett seminarium om kvalitetsregistret SKaPa och ett om vårdreformer samt ”AW på ren rutin” om aerosolgenererande processer i tandvården under pandemin med många spännande gäster.

- Både tandvården och hälso- och sjukvården står inför betydande utmaningar kommande år, mycket drivet av demografiska förändringar och svårigheter att rekrytera vårdpersonal i bland annat glesbygdsområden. Reformer kring den framtida kompetensförsörjningen är därför viktigt att diskutera, säger Anders Jonsson, tandläkare och utbildningschef på Praktikertjänst.

Praktikertjänsts pressjour, tel: 010-128 36 66, e-post: press@ptj.se