en bild

Medicinsk sekreterare till familjär vårdcentral i Luthagen

Information om arbetsplatsen

Luthagens vårdcentral är en mottagning med ett 30-tal anställda och cirka 8500 listade patienter. Vårt arbete kännetecknas av korta beslutsvägar, högt engagemang samt en stor vilja att utvecklas och att kunna erbjuda en primärvård av allra högsta kvalitet. Vår målsättning är att alltid ge en trygg och säker vård med hög tillgängligt och det bästa bemötandet.
Vi har en bred kompetens med många olika yrkesgrupper som distriktsläkare, distriktssköterska, sjuksköterska, diabetessjuksköterska, astma- och KOL-sjuksköterska, dietist, psykolog, kurator, fysioterapeut/sjukgymnast samt rehabiliteringskoordinator.
Hos oss får du arbeta i ett varmt och familjärt team med öppenhet, närhet och gott samarbete mellan professionerna. 

Arbetsuppgifter

Som medicinsk sekreterare hos oss får du ett omväxlande arbete med administrativa uppgifter, journalskrivning och viss bemanning av receptionen. 
Då flera av våra läkare börjat med taligenkänning ser vi att rollen kan komma att utvecklas ytterligare över tid där övriga administrativa arbetsuppgifter kan komma att bli en större del.

Idag består den övriga administrationen bland annat av att hantera inkommande remisser, fakturering, kassa- och posthantering, beställningar och inköp. Att uppdatera information på vår hemsida, bevaka vår funktionsbrevlåda, mottagningstelefon och 1177 direkt är också sådant som ingår. Du hjälper dina kollegor med IT-relaterade frågor och bidrar i introduktionen av nya medarbetare. En del rapportering och statistik i olika system ingår också i arbetsuppgifterna. 

Kvalifikationer

Du är utbildad medicinsk sekreterare med vana att arbeta i Cosmic och har några års erfarenhet av yrket, gärna från primärvården. Du har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya administrativa system. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av administration och  patientkontakter. Flytande svenska och god engelska.

Personliga egenskaper

Då arbetsuppgifterna är varierade och kan komma att utvecklas ytterligare är det viktigt att du är flexibel, har lätt för att ta till dig ny information och har en vilja att lära dig nya saker.
Du är trygg och självständig i din roll, söker lösningar och vågar fatta egna beslut men kan också be om hjälp då du behöver. Du är noggrann och van att planera, prioritera och strukturera ditt arbete.  Då du har mycket kontakt både med både kollegor och patienter behöver du vara kommunikativ och ha en hög servicekänsla.
Engagemang, gott samarbete och att skapa goda relationer med både patienter, kollegor är självklart för dig. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Vid anställning får du introduktion anpassad efter din tidigare kunskap och erfarenhet för att du ska känna dig trygg och hinna lära känna oss och våra patienter.

Vi kan erbjuda dig som anställd ett generöst förmånspaket med bland annat hög friskvårdsersättning samt tillgång till att hyra Praktikertjänst semesterbostäder. Vi tillämpar flextid.
För att du ska trivas och må bra hos oss jobbar vi aktivt för en trygg och hållbar arbetsmiljö.

Ansökningar behandlas fortlöpande så skicka gärna in din ansökan med personligt brev och CV så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Tillbaka till Lediga tjänster

Övrig information

Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Arbetstid per vecka:
Heltid (100%)
Tillträdesdatum:
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag:
2024-08-15

Kontakt

Terese Ejnarsson

Ansök

Ansök