en bild

Kvalitetshandläggare inom hälso- och sjukvård till Praktikertjänst

Bild

Information om arbetsplatsen

Är du sjuksköterska, fysioterapeut eller arbetsterapeut med intresse och erfarenhet av kvalitetsarbete? Ser du dig om efter en ny utmaning och vill arbeta i ett ledande bolag inom tandvård och hälso- och sjukvård? Läs då vidare!

Praktikertjänst söker en kvalitetshandläggare inom hälso- och sjukvård till vårt kontor i Stockholm. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse, dock senast januari 2025. Urval och intervjuer sker löpande vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Välkommen med din ansökan!

 

Arbetsuppgifter

Rollen som kvalitetshandläggare är en stödjande funktion för kvalitetsavdelningen, Praktikertjänsts kliniska verksamheter och patienter gällande systematiskt kvalitetsarbete. Den innefattar:

  • Vara del i patientsäkerhetsteamet för våra hälso- och sjukvårdsverksamheter
  • Bemöta patientsynpunkter både skriftligt och i telefon samt ansvara för uppföljningen av dem
  • Stötta våra verksamheters kvalitetsarbete på distans eller på plats. Resor i Sverige ingår därmed i tjänsten
  • Ta fram och underhålla rutiner i enlighet med lagar och föreskrifter
  • Ta fram, följa nyckeltal och genomföra analys inom patientsäkerhet

Du kommer att ha varierande administrativa arbetsuppgifter och många kontaktytor. Allt för att kunna vara del i det stödjande arbetet med ständiga förbättringar samt sprida goda exempel och kunskap – med syfte att säkerställa en lärande organisation.

Sammanfattningsvis är rollen ett proaktivt patientsäkerhetsstöd i Praktikertjänst.

 

Kvalifikationer

  • Sjukvårdsutbildning (krav).
  • Erfarenhet av systematiskt patientsäkerhetsarbete inom hälso- och sjukvård (krav).
  • Förmåga att anpassa sig i en snabbt föränderlig miljö (krav).
  • Erfarenhet som internrevisor (meriterande).
  • Erfarenhet från att sammanställa, analysera och presentera data (meriterande).
  • Utbildning i händelseanalys (meriterande).

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Personliga egenskaper

  • Vara utåtriktad, ha god samarbetsförmåga och ha lätt för att utrycka dig i tal och skrift.
  • Vara pedagogisk, nyfiken och trivas med att arbeta i team.
  • Kunna förmedla vikten av systematiskt patientsäkerhets- och kvalitetsarbete i den kliniska vardagen.
  • Vara noggrann och gilla att fördjupa dig i enskilda frågor.
  • Känna dig helt bekväm med Microsofts officepaket och pigg på att lära digitala system.

 

Övrig information

Kontoret i centrala Stockholm är en hybrid arbetsplats. Har du frågor om uppdraget? Kontakta gärna Charlotta Didriksdotter Sjöberg på charlotta.sjoberg@ptj.se eller Marie Grunnesjö på marie.grunnesjo@ptj.se 



 


Tillbaka till Lediga tjänster

Övrig information

Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Arbetstid per vecka:
Heltid (100%)
Tillträdesdatum:
information saknas
Sista ansökningsdag:
2024-09-01

Ansök

Ansök