Vi gör svensk vård bättre
Vi är drygt 6 500 personer som arbetar i vården. Alla är olika med sin alldeles egna expertis. Här möter du kollegor från hela landet som berättar hur det är att vara en del av Praktikertjänst.
Spela uppDu som patient har rätt till en god vård. Vi vill att du ska vara nöjd med den vård och det bemötande du får hos oss.
Om det uppstår problem eller om du har synpunkter i samband med ditt besök på en av våra verksamheter i Praktikertjänst AB är vi tacksamma om du uppmärksammar oss på det genom att i första hand kontakta tandläkaren eller tandhygienisten som behandlade dig.
Om du känner att du inte får gehör för ditt problem eller din synpunkt är du välkommen att kontakta vårdgivare Praktikertjänsts reklamationsnämnd (PRN), vars uppgift är att lösa tvister mellan Praktikertjänsts tandläkare eller tandhygienist och patient. Kontakta reklamationsnämnden via:
E-post: synpunkter@ptj.se
Telefonnummer: 010-128 36 00
Vi är drygt 6 500 personer som arbetar i vården. Alla är olika med sin alldeles egna expertis. Här möter du kollegor från hela landet som berättar hur det är att vara en del av Praktikertjänst.
Spela uppOm det uppstår problem eller om du har synpunkter i samband med ditt besök på en av våra verksamheter i Praktikertjänst AB, är vi tacksamma om du uppmärksammar oss på det.
Spela uppPatienter och närståendes synpunkter och klagomål är viktiga för att kunna vidareutveckla och säkra upp vården. Här visar vi hur du gör om du inte är nöjd.
Spela uppDen 1 januari 2018 förändrades lagstiftningen gällande klagomålshantering. Förändringen i Patientsäkerhetslagen innebär att IVO (Inspektionen för Vård och Omsorg) inte längre kommer att ta emot klagomål direkt från dig som patient. Vårdgivaren är den som i första hand ska ta emot och besvara patienter och närståendes klagomål och synpunkter. Först därefter har du som patient möjlighet att göra en anmälan till IVO.