Rekryteringsfokus för Praktikertjänst på Swedental

Den 14 till 16 november pågår Swedental i Göteborg. Det är Nordens största mötesplats för tandvården och en arena för att diskutera tandvårdens möjligheter och utmaningar. Praktikertjänst är på plats för att bland annat berätta om de karriärmöjligheter som finns i bolaget.

Praktikertjänst finns på plats under mässans alla dagar för att berätta mer om fördelarna med att arbeta i Praktikertjänst. Det finns dessutom möjlighet att få en demonstration av det egenutvecklade och webbaserade journalsystemet Frenda.

- Swedental är en viktig och naturlig mötesplats för oss där vi får möjlighet att träffa både nuvarande kollegor och framtida talanger inom tandvården i stort, säger Ann-Chriztine Ericsson, chef för affärsområde Tandvård på Praktikertjänst.

Praktikertjänst kommer också att presentera den nya verksamhetsformen PTJ Dental, där tandläkare kan gå in som anställda och driva verksamhet utan att vara aktieägare.

- Praktikertjänst har funnits i snart 60 år och nu utvecklar vi verksamhetsmodellen ytterligare genom att erbjuda nya karriärmöjligheter i bolaget. Den här satsningen bygger på att vi vill öka tillväxttakten och att vi har ambitionen att vara det självklara valet för alla tandläkare som vill arbeta privat, säger Ann-Britt Östlund, chef för PTJ Dental.

Praktikertjänst finns också med på scen under Swedental. Fredagen den 16 november kl. 09.00 föreläser tandläkare Staffan Söderström tillsammans med tandteknikerna Oskar Lindmark och Björn Lundbäck på temat Den digitala tandvårdens möjligheter och utmaningar.

Erik Magni, presschef, Praktikertjänst, tel: 0703-265098, e-post: erik.magni@ptj.se