Rivstart för rekrytering inom tandvård

Praktikertjänsts affärsområde Tandvård har fått en rivstart kring rekryteringen av nya delägare och kliniker. Mellan januari och mars har 18 nya avtal träffats, varav tre är tandvårdsenheter som förvärvats. De nya mottagningarna har verksamhet i Falun, Eksjö och Danderyd utanför Stockholm.

Rekrytering är ett av Praktikertjänsts främsta fokusområden under kommande år och inom affärsområde Tandvård siktar man på att under 2018 rekrytera 60 nya delägare och kliniker, ett mål som ligger i linje med 2017, men högre än tidigare år.

- Det är fantastiskt roligt att vi lyckats rekrytera närmare 20 nya praktiker på bara tre månader. Det finns ett stort intresse för Praktikertjänsts verksamhetsmodell runt om i landet, och många attraheras av friheten under ansvar samtidigt som de kan fokusera på det kliniska arbetet, säger Ann-Chriztine Ericsson, affärsområdeschef Tandvård.

Praktikertjänsts rekryterare inom tandvård reser ofta runt i Sverige för att delta på bland annat mässor och olika rekryteringsdagar vid högskolor. Och intresset för koncernen är stort både bland studenter och redan etablerade medarbetare inom tandvården.

- Många inom tandvården känner till Praktikertjänst, men inte alltid verksamhetsmodellen. Därför arbetar vi mycket med att presentera bolaget och förklara de många fördelar som finns med att vara ägare och anställd i Praktikertjänst. För många blir det nästan som en aha-upplevelse när vi lyfter fram stödet kring administration och att de kan fokusera på tandvården, säger Ann-Britt Östlund, rekryteringschef inom affärsområde Tandvård.