en bild
Kategorier för sidan Karriär

”Jag tror ­patienterna ­känner vårt engagemang”

  • Text Redaktionen
  • Foto Praktikertjänst

Praktikertjänsts verksamhetsmodell fokuserar på att skapa goda förutsättningar för vårdens medarbetare att göra ett så bra jobb som möjligt för alla patienter.

– Det bästa med att driva verksamhet inom Praktikertjänst är att jag som ägare och verksamhetschef kan sätta en personlig prägel på min mottagning, men också att ha ett stort bolags resurser och trygghet bakom mig, säger tandläkare Ulrika Jonsson i Enköping, och fortsätter:

– Jag tror att drivkraften bakom att driva verksamhet i Praktikertjänst handlar om att styra över sin egen tid och därmed må bra och känna sig nöjd på jobbet.

Praktikertjänst har funnits i snart 60 år och årliga undersökningar som SKL:s Nationell patientenkät och Svenskt kvalitetsindex mätning om kundnöjdhet visar att Praktikertjänsts mottagningar är bland de bästa i landet.

– Jag tror att patienterna känner av vårt engagemang och viljan att verkligen ge god och kvalitativ vård. Praktikertjänst ger någon form av kvalitetsstämpel och servicenivå. Men tyvärr är det nog få som vet att ens tandläkare är en del av Praktikertjänst, säger Ulrika Jonsson.

Praktikertjänst drivs av en tro på entreprenörskap och individuell frihet att styra den egna verksamheten. Det är något som uppskattas av många.

– Jag skulle absolut rekommendera kollegor i branschen att arbeta inom Praktikertjänst. Samtidigt är det viktigt att man verkligen funderar på vad i arbetslivet man värderar och hur mycket man vill styra själv.